Etička pozicija psihoterapeuta i edukatora psihoterapije

Etičke dileme nastaju pri zadovoljenju dviju sukobljenih vrijednosti u dnevnoj praksi i rješavaju se promišljanjem i vaganjem. Kako mirimo tvrdnju Etičkog kodeksa EAP-a “Psihoterapeuti respektiraju dignitet i vrijednost pojedinca i trude se sačuvati i zaštititi osnovna ljudska prava” s pogledom na potencijalne klijente kao na tržište? Koliko brinemo o statusu psihoterapije u RH, a koliko o svom osobnom statusu u pojavljivanju u javnosti?

Pozivam vas da o ovim, drugim i vašim pitanjima otvorimo raspravu.

Jasenka Pregrad

jasenkaRođena i odrasla u „splitskom stanju uma“, pošla sam studirat psihologiju u Zagreb. Zaposlivši se u II. gimnaziji kao psiholog shvatila sam da znam svašta, ali ne i raditi s ljudima. Pa sam pošla učiti kako se radi s ljudima i (ne baš otprve) našla gestalt pristup u koji sam se zaljubila na prvi pogled i ostala mu vjerna već 40 godina. Upoznavala sam i druge pristupe (bihevior, sistemsku obiteljsku, traumatsku terapiju, a i superviziju). Osim psihoterapijskog rada, rado i mnogo se bavim poučavanjem kao trener u edukaciji iz gestalt terapije i kao suradnik na poslijediplomskim specijalizacijama iz savjetovanja, kliničke psihologije i supervizije.